בכנסת: דיון מטלטל על תקיפתו של חיים מזרחי בידי שוטרים

אבי רבינא 1 Comment on בכנסת: דיון מטלטל על תקיפתו של חיים מזרחי בידי שוטרים

בעקבות תקיפתו הקשה של חיים מזרחי בירושלים התקיים הבוקר דיון בוועדה לבט"פ בראשות ח"כ מירב בן ארי ובו השתתפו חברי הכנסת משה ארבל, אורי מקלב, גבי לסקי, מיכאל מלכיאלי, יצחק פינדרוס ועמיחי שיקלי | יו"ר הוועדה: "אותה חבורת שוטרים צריכה להיות בלי מגע עם אדם"

13:51
30.04.24
יונת קפלן No Comments on לא לספור קלוריות: הגישה של ניקול שרון לאורח חיים בריא

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדיון שנערך היום בכנסת על אלימות שוטרים, לבקשת הח"כים משה ארבל, איתמר בן גביר, אורי מקלב, עמיחי שיקלי וגבי לסקי, הגיע חיים מזרחי, צעיר שהעיר לשוטרים שפגעו ברכב חונה, ובתגובה ספג מהם מכות ונעצר, להעיד בפני הוועדה, בעדות מרגשת, תוך שהוא פורץ בבכי.

מזרחי: "אני לא יכול להסתכל עליכם בעיניים. אתם רעים. אף אחד לא מרגיש מה שאני חווה, רק אמא שלי והרב שמדבר איתי ב-4 בבוקר. אני לא יכול לצאת לשיעור תורה, או לשיעור פסיכולוגיה. אני מפסיד שיעורים. זה לא מגיע לי. השוטרים שהרביצו לי צריכים לשים את המפתחות אצל מפכ"ל המשטרה. גם לא ביקשו סליחה. אני לא נרדם בלילה. אני לא צריך לפחד. אני בנאדם שעוזר. לא עשיתי להם כלום" אמר בבכי.

בתיה בן דוד נציגת המשטרה בדיון אמרה: "כשנפתחת חקירה וחומרי הראיות מועברים אלינו, אנו שוקלים מה לעשות בהיבט התפקודי – אולי להעביר את השוטר לתפקיד ללא מגע עם קהל, חופשה כפויה, השעיה, פיטורין, כפוף לשימוע", יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי שאלה: "ארבעת השוטרים שראינו במצלמות מכים את חיים מזרחי הועברו מתפקידם?" בתיה בן דוד: "הקצין הועבר לתפקיד ללא מגע עם קהל. שני האחרים הוחזרו לתפקיד בשלב זה". יו"ר הוועדה ח"כ בן ארי: "גם מבחינה ציבורית הייתם צריכים את כולם להעביר למשרד, כמובן שיש להם זכות שימוע, אבל את כל החבורה המצולמת הזו אי אפשר להחזיר לרחוב. אני הראשונה שקוראת לחקירה פלילית. אירוע כזה מזעזע, אותה חבורה צריכה להיות בלי מגע עם אדם". אמרה יו"ר הוועדה.

חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה העלה טענות קשות על התנהלות המשטרה בהפגנות ואמר : "המשטרה לא מפלה, היא אלימה כלפי כולם, חרדים אתיופים ומפגיני בלפור כאחד" אמר הח"כ.

מקלב: "אנחנו מעלים את הנושא הזה פעם אחר פעם וזהו נושא שמאחד את כל חלקי הבית, המשטרה אלימה ולא מפלה, היא אלימה כלפי חרדים, אתיופים או מפגני בלפור. את מרבית המקרים אנחנו אפילו לא מכירים כי אין תיעוד, כאשר עצור נכנס לניידת אף אחד לא יודע מה קורה שם" אמר מקלב.

ח"כ מקלב פנה לנציגי המשטרה בדיון ואמר: "אין לכם תרבות של בקשת סליחה, בשיכרון הכוח שלכם אתם עוברים על החוק, ישנם שוטרים טובים אך כאשר זה מגיע למבחן המעשי אתם נותנים גיבוי לעשבים השוטים, בכל חברה מוקיעים את הקיצונים והעשבים השוטים, אצלכם הם רק מקודמים ומביאים לריקבון בכל המערכת. מתי לאחרונה המשטרה הדיחה שוטר שסרח?" תהה מקלב.

מקלב הזכיר בדיון את סיפורו של הנער חיים מזרחי: "אני מכיר את חיים מזרחי באופן אישי הוא בחור עדין שעוזר לאחרים, הוא לא היה מפגין, הוא הסמל למה שאנחנו אומרים פה, אם לאמא בישראל אין בטחון לשלוח את הילד שלה בגלל המשטרה אנחנו במצב בעייתי" סיים הח"כ.

במהלך הדיון מתח ח"כ בן גביר ביקורת על הזיכוי הבוקר של מפקד תחנת לב הבירה נצ״מ שימי מרציאנו בבית המשפט מאישומים של תקיפת מפגינים. בן גביר שייצג כעו"ד את המפגינים שהותקפו, מחה על החלטת השופטת ג'ויה שפירא שהגיעה מהפרקליטות: "השופטת נותנת הבוקר לשוטרים רישיון להמשיך להרביץ לחרדים" זעם בן גביר.

לדברי בן גביר: "פסק הדין בזיכוי השוטרים מתייחס להמשך העיסוק בדיון בוועדה ומדובר במדיניות לתת לשוטרים להרביץ לחרדים למרות שני סרטונים שמתעדים מכות רצח לקטינים חרדים, היא מזכה זיכוי מוחלט את קצין המשטרה שימי מרציאנו שמתועד בסרטונים נותן להם מכות רצח". אמר בן גביר והוסיף: "אנחנו כמחוקקים לא נשתוק ולא נעבור על התנהלות המשטרה לסדר היום, כאשר האינטרס להוציא את העשבים השוטים, הוא גם של המשטרה".

יו"ר הוועדה שאלה את חיים מזרחי אם ברצונו לומר משהו נוסף לוועדה, והוא השיב: "שיטפלו בהם. אני מפחד מהם. זה לא בסדר שאני עכשיו פוחד לצאת לבד. זה לא בסדר שלא מטפלים בהם, שאף אחד לא יקרה לא את זה, לא למישהו יהודי ולא לערבי, לא לחינולני ולא למוסלמי. מרביצים על כלום. האישה שדיברה פה, יש לה ילד בבית, שתחשוב אם היה לו כאב שלא עובר. נראה אתכם מישהו שיקח את הכאב שלי".

יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי סיכמה את הדיון: "חיים, ריגשת אותי. יש לך אחריות כי ראו אותך והבינו שכך אי אפשר להמשיך. אתה דמות למופת ואנשים מכל הציבור מזדהים עם הכאב שלך ועם העוול שעשו לך. כל אירוע אלימות משטרתית יידון פה בוועדה, שתדרוש תשובות והסברים. אני רוצה לתת למשטרה כול, שתטפל בהפרות סדר, ואחרי שאמרתי את זה, בכל פגיעה באזרחים אני אביא אתכם לכאן. לא יקרה מצב. אני מצפה לתוצאות חקירת מח"ש תוך ימים ספורים. אני מביעה מורת רוח ששני השוטרים המעורבים שוב נמצאים בשטח. זו החלטה גרועה מאד".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חיים מזרחי מסכן של החיים!!! בע"ה רפואה שלמה אמן!!!